Zespół Szkolno - Przedszkolny w Wąwolnicy
-
Kartka z kalendarza
-
Statystyki
- Odwiedziny: 2448530
- Do końca roku: 252 dni
- Do wakacji: 59 dni
-
Kalendarium
Wtorek, 2024-04-23
Imieniny: Ilony, Jerzego
SZACHY W NASZEJ SZKOLE
Szachy są specyficznym narzędziem doskonalenia umysłu, gdyż dzieci, grając w tą grę, nie zdają sobie sprawy, że jednocześnie ćwiczą intelekt. To gra, przy której się integrują, rywalizują i bawią.
Szachy wpływają nie tylko na rozwój intelektu dziecka, ale też osobowości tj.:
- cierpliwość – dziecko musi poczekać na odpowiedź przeciwnika, zanim wykona kolejne posunięcie,
- dążenie do określonego celu – dziecko dąży do wygrania poprzez zamatowanie króla przeciwnika, jednocześnie realizując cele szczegółowe, pomocne w realizacji celu głównego,
- przestrzeganie zasad fair play – w szachach nie ma miejsca na oszukiwanie przeciwnika,
- pewność siebie – każde zwycięstwo uzyskane dzięki zdolnościom intelektualnym podbudowuje ego dziecka,
- umiejętność akceptacji porażek – dziecko uczy się radzenia sobie z emocjami związanymi z porażką,
-umiejętność rozwiązywania problemów – dzięki intelektowi dziecko może wybrać drogę, dzięki której poprawi swoją pozycję na szachownicy,
- umiejętność działania pod presją czasu – gra w szachy często odbywa się na czas, w ciągu którego trzeba przeprowadzić całą partię, dlatego dziecko musi dobrze rozdysponować czas na rozgrywkę, a do tego starać się podejmować trafne decyzje,
- odpowiedzialność za swoje działania – każde posunięcie ma w szachach konsekwencje, dziecko podejmując wybór na szachownicy, bierze na siebie odpowiedzialność,
- systematyczność – tak jak w każdej dyscyplinie sportu czy dziedzinie nauki, tylko systematyczność daje określone wyniki. Dzięki systematyczności, której dziecko uczy się, jest w stanie częściej wygrywać z przeciwnikami.
W naszej szkole, w ramach zajęć pozalekcyjnych, odbywają się zajęcia szachowe w trzech grupach. Prowadzą je: Pani Małgorzata Graca dla klas I - III, Pani Małgorzata Górka i Pani Sylwia Wójcik dla klas starszych. Oto fotorelacja.