Zespół Szkolno - Przedszkolny w Wąwolnicy

E-mail:

zsp@wawolnica.pl

WIZYTA W PRADZE I WE WROCŁAWIU

Bardzo wcześnie rano uczniowie klas 2 i 3 gimnazjum wyjechali na zwiedzanie pięknego polskiego miasta jakim jest Wrocław.

Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy: Promenadę Staromiejską, Muzeum Narodowe, Ostrów Tumski, Zatokę Gondoli. Przeszliśmy przez Most Pokoju i podziwialiśmy widok na Most Grunwaldzki.

Ci którzy weszli na wieżę, byli pod wielkim wrażeniem widoku rozpościerającego się z Archikatedry św. Jana Chrzciciela. Mieliśmy też okazję wysłuchać legendy dotyczącej wszechobecnych wrocławskich krasnali. Nasi gimnazjaliści uczestniczyli w prawdziwej lekcji historii, obejrzeli  Panoramę Racławicką, która upamiętnia zwycięską bitwę stoczoną 4 kwietnia 1794 pod Racławicami i wysłuchali opisu tego dzieła. Następnie pojechaliśmy do hotelu, w którym się zatrzymaliśmy na cały okres wycieczki.

Drugiego dnia przejechaliśmy przez granicę polsko- czeską, aby zwiedzić piękną Pragę. Widzieliśmy najważniejsze zabytki stolicy : Hradczany, Mała Strana, Katedra św. Wita, Stary Zamek Królewski, Most Karola, Rynek Starego Miasta, Plac Wacław – i nadszedł najbardziej uwielbiany prze gimnazjalistów moment – Czas wolny .

Trzeciego dnia, wyspani ruszyliśmy szlakiem do niezwykłego Narodowego Rezerwatu Przyrody w Czechach – Skalnego Miasta Adrspach. Natura stworzyła tu najróżniejsze formacje skalne o fantastycznych kształtach, które mogliśmy podziwiać oraz płynęliśmy łodzią górskim jeziorkiem.

Na tym zakończyła się nasza podróż, prosto ze Skalnego Miasta wyruszyliśmy do Wąwolnicy. Przez cały okres wycieczki towarzyszyła nam wspaniała pogoda, która sprawiała, że każdy z uczniów mógł odczuć zbliżające się wakacje.

Opiekę zapewniły panie: I.Stelmach, B.Kamińska, J.Gajkoś oraz K.Szuper.