Zespół Szkolno - Przedszkolny w Wąwolnicy

E-mail:

zsp@wawolnica.pl

Wycieczka w Bieszczady.

13 maja uczniowie klas ósmych oraz trzeciej gimnazjum pod opieką wychowawców  i nauczycieli udali się na trzydniową wycieczkę w Bieszczady.

Pierwszym postojem był Przemyśl,  gdzie odwiedziliśmy „Dobrego Wojaka Szwejka” biorąc udział w akcji „Jak nie czytam, gdy czytam”.

Po przyjeździe do Uherców Mineralnych , odbyliśmy wycieczkę drezynami rowerowymi. W Polańczyku czekał na nas statek, którym odbyliśmy rejs po Solinie, a następnie spacer po koronie zapory wodnej.

Drugi dzień spędziliśmy zwiedzając Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie „Knieja” w Nowosiółkach, następnie odwiedziliśmy Pokazową zagrodę żubrów w Mucznem, która pozwala obserwować te zwierzęta w ich naturalnym środowisku.  Poznaliśmy także sposoby wypalania węgla drzewnego, będąc w plenerowym muzeum wypału węgla drzewnego w miejscu, gdzie jeszcze do niedawna taki wypał funkcjonował. Ten dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem w miejscu noclegowym.

Trzeciego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Klasztor Sióstr Nazaretanek w Komańczy, poznając miejsca pamięci związane z Kardynałem Stefanem Wyszyńskim. Po przyjeździe do Bóbrki zwiedziliśmy Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowego im. I. Łukasiewicza. Po zakończeniu zwiedzania, posileni smacznym obiadem, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wąwolnica przywitała nas w późnych godzinach wieczornych.